Time flies!

Hoi allemaal!

Na een tijdje geen updates te hebben geplaatst, werd het tijd om weer eens wat van me te laten horen! Ondertussen is het precies 7 weken geleden dat ik in het vliegtuig naar Afrika ben gestapt. Dat betekent ook dat ik over minder dan 4 weken alweer in Nederland ben. De tijd vliegt! Het is alsof de tijd hier in Oeganda minstens twee keer zo snel gaat. Het voelt enerzijds alsof het gisteren was dat ik aankwam en ik er nog maar net ben. Anderzijds ben ik zo gewend geraakt aan het leven hier, dat het voelt alsof ik hier al tijden ben. Ik denk dat dat een goed teken is!

Met mij gaat het heel goed. Ik heb het heel erg naar mijn zin op mijn werk, waar ik steeds meer het gevoel heb dat ik iets bijdraag. Dat komt vooral doordat ik de kinderen beter leer kennen naarmate ik er langer ben. Ik zie nu veel beter hoe de kinderen ontwikkelen en begrijp beter wat ze nodig hebben. Heel interessant en vooral heel leuk! Ook met mijn collega's heb ik goed contact, wat het werk ook heel gezellig maakt. Naast het werk, kan ik ook echt genieten van mijn vrije tijd hier in Kampala. Ik voel me hier ondertussen best wel thuis en ik vind het heerlijk om door de stad te lopen en nieuwe dingen te ontdekken. Met de meiden in het huis doen we veel leuke dingen en bezoeken we allerlei mooie, leuke, interessante plekjes! Ik leef heel erg met de dag en dat bevalt me prima! Hier hoef ik niet altijd al mijn plan voor de volgende dag klaar te hebben en zie ik soms gewoon waar ik op dat moment zin in heb. In Nederland kan dat vaak niet en vind ik dat ook helemaal niet fijn, maar hier geeft het zoveel rust! Ik heb me denk ik in de afgelopen 18 jaar van mijn leven nog nooit zo weinig zorgen gemaakt. Nou ja, sinds ik me kan herinneren dan ;)

Nu ik er langer ben, krijg ik ook een beter beeld bij de cultuur die hier heerst en worden de verschillen met Nederland ook steeds duidelijker. Meestal vind ik het vooral interessant om te ontdekken wat er hier allemaal anders is, maar soms is het ook wel lastig. De cultuur waarin je opgroeit bepaalt zoveel en daardoor begrijp ik sommige dingen gewoon echt niet. En mensen die hier wonen begrijpen mij misschien niet altijd. Ik heb daar geen last van, maar het maakt wel dat ik thuis wat meer begin te missen. Met 'thuis' bedoel ik niet mijn huis in Nederland, want het land zelf heb ik nog geen moment gemist. Ik mis de mensen van thuis. Het lijkt me zo fijn om weer te kletsen met de mensen die mij zo goed kennen en begrijpen. Ik heb zin om op zondag koffie te drinken met papa en mama en om een avondje op het terras te zitten met mijn vriendinnetjes. Ik wil hier nog niet weg en ben blij dat ik er nog een paar weken ben, maar naar dat soort momentjes kan ik enorm uitkijken. Naast mijn vrienden en familie mis ik calvé pindakaas met stukjes noot, want de pindakaas van hier is toch echt veel minder lekker. En ik mis Charlie natuurlijk, de mooiste kat ooit.

Ik ben heel blij dat ik zo blij ben en ga nog heel veel genieten de komende weken!

Liefs!


Reacties

Reacties

Sam

Heb dit met een big smile gelezen! Zo fijn om te horen dat alles goed gaat. Miss you

Joanne

Wat een fijn stukje om te lezen Saar! Nog fijn van genieten komende weekjes! X

daddy

de koffie ligt elke dag beter te worden, tot ergens in juli.; dan gaat ie 't apparaat in

kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!